A XXI. században forradalmian megváltoztak az emberek munkához való viszonyáról szóló elképzeléseink. A motiváció-kutatások – több évtizeddel megelőzve az üzleti gyakorlatot – azt igazolják, hogy a jutalmazás-büntetés típusú eszközök elavultak, sőt bizonyos helyzetekben inkább demotiváló hatást váltanak ki.
Az új üzleti operációs rendszer a motiváció kérdését is új alapokra helyezi.
A Motiváció 3.0 a belső, természetes ösztönzéseinkre épít és három fő jellemzője van:
- Önállóság – magunk választhassuk meg a feladatot, a munkaidőt, a munkatársakat és munkamódszerünket.
- Szakmai igényesség – erőfeszítéseket tenni azért, hogy a munkát mesteri fokon végezzük el és törekedjünk a tökéletesség felé.
- Céltudatosság – az egyéni célokat összeegyeztetni egy nagyobb, magasabb rendű céllal. Ezek adnak aktiválási energiát az életben.
A XXI. század nyertesei azok a vállalkozások lesznek, amelyek teret engednek az új típusú üzleti magatartásnak, és a pusztán profitorientált szemlélet helyett a magasabb emberi értékeket állítja a középpontba.
A Motiváció 2.0 hibáinak felismerése és a Motiváció 3.0 alapelveinek megismerése, a vállalati életbe történő bevezetése, gyorsan sikeressé teheti a vállalkozásokat.
Üzleti coaching keretein belül közösen átbeszélhetjük és kigondolhatjuk az Ön vállalkozásának leginkább megfelelő és az Ön vállalkozásához leginkább illő motivációs eszközöket.