A XXI. században a vállalkozások vezetőire minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik. A gyorsan változó gazdasági környezetben folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy képesek a vállalkozást sikeresen kormányozni. Ahhoz, hogy a megnövekedett elvárásoknak maradéktalanul megfeleljenek, komoly felkészülésre, „edzésre" van szükségük.
- Mitől jó vezető az egyik ember és mitől rossz a másik?
- Hogyan válik egységes, ütőképes csapattá a dolgozók heterogén hada?
- Kihez fordulhat a vezető, ha magára marad a gondjaival, döntési dilemmáival?
Az üzleti élet paradoxonja, hogy a vezetők legtöbbször autodidakta módon, próba-szerencse alapon válnak vezetőkké, miközben a vezetéstudomány elméleti és gyakorlati megoldások tárházát kínálja. A vezetők jelentős része szakmai élete során egyáltalán nem részesül vezetőképzésben. A középvezetői réteg helyzete ennél is rosszabb, mivel esetükben a vezető kiválasztás legfőbb szempontja a szakmai hozzáértés és a vezetői kompetenciák vizsgálata a legtöbb esetben fel sem merül.
Még a nagyobb cégek első vagy másod vonalbeli vezetői esetében is gyakran hiányzik a vezetői funkciók ismerete.
Pedig egy jól működő szervezetben ez elengedhetetlen. Nagyon fontos, hogy egy vezető ne csak szakmai kompetenciájával tűnjön ki, hanem képes legyen a csapatát menedzselni, igazi vezetőként irányítani.
A vezetőtől azonban a kinevezése napjától elvárják, hogy képes legyen megszerezni a munkavégzéshez szükséges erőforrásokat, megszervezni a munkafolyamatokat és kellő hatékonysággal kezelni a munkatársak irányításával járó feladatokat.
Már egy pár órás, fókuszált vezetőképzés és coaching is nagyban hozzásegítheti a vezetőket ahhoz, hogy tudatosabban és hatékonyabban lássák el a vezető feladataikat.